UWAGA: Dzieci z Orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego korzystają ze zniżki czesnego do wysokości 400,00 zł miesięcznie.
Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi posiadającymi Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego / Autyzm, zespół Aspergera/ proponujemy program dydaktyczno wychowawczy oraz intensywne działania terapeutyczne.
Dzieci przebywają w integracyjnej 15-osobowej grupie przedszkolnej kierowanej przez dwie nauczycielki i terapeutę.
Mają zapewnioną kompleksową terapię w jednym miejscu
(bez konieczności uciążliwych dojazdów do innych ośrodków terapeutycznych) ze znanymi dziecku stałymi terapeutami.
DZIECI Z ORZECZENIAMI AUTYZMU I Z ORZECZENIAMI O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SPRZĘŻONEJ:
mają zapewnione wszystkie zajęcia wskazane w Orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Dla każdego dziecka prowadzone są zajęcia specjalistyczne podczas których dzieci otrzymują bardzo dużą dawkę wsparcia.
Są to zajęcia zarówno indywidualne jak i w małych grupach.
Specjalistyczne zajęcia indywidualne :
- Terapia pedagogiczna; 5 x w tygodniu po 45 min.
- Terapia logopedyczna ; 2 x w tygodniu po 45 min.
- Terapia SI; 2 x w tygodniu po 45 min.
- Terapia psychologiczna; 2 x w miesiącu po 45 min.
- Terapia w ramach WWR; 1 x w tygodniu po 45 min. (tj. w miesiącu w 1 tygodniu dodatkowo 45 min terapii pedagogicznej, w 2 tygodniu dodatkowo 45 min terapii logopedycznej, w 3 tygodniu dodatkowo 45 min terapii SI,
w 3 tygodniu dodatkowo 45 min terapii psychologicznej).
Poza zajęciami specjalistycznymi dzieci uczestniczą również we wszystkich zajęciach przedszkolnych organizowanych z całą grupą.
ODDZIAŁYWANIA TERAPEUTYCZNO-EDUKACYJNE OBEJMUJĄ:
– INTEGRACJĘ GRUPOWĄ
w integracyjnej grupie przedszkolnej pod opieką terapeuty.
Integracja odbywa się poprzez udział dziecka we wszystkich zajęciach grupy z wykorzystaniem pomocy Montessori .
Szczególnie stosowanie materiałów sensorycznych umożliwia trenowanie zmysłów, w celu wspierania dzieci w ich naturalnym rozwoju; rozwoju intelektualnym, motoryce i rozwoju społecznym.
Grupowe zajęcia terapeutyczne i pobyt dziecka w integracyjnej grupie rówieśniczej pod okiem terapeuty dają również możliwość:
– treningu rozwoju kompetencji przedszkolnych,
– treningu rozwoju kompetencji społecznych,
– treningu samodzielności.
- TERAPIĘ INDYWIDUALNĄ
Codzienne indywidualne zajęcia terapeutyczne realizowane są przez psychologa lub pedagoga specjalnego. Metody terapeutyczne dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
- INDYWIDUALNE ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE.
dwutorowość terapii, w której pracujemy nad komunikacją i mową w zależności od potrzeb dziecka,
- INDYWIDUALNĄ TERAPIĘ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ (SI)
Celem SI jest wyrównanie deficytów w zakresie odbioru bodźców zmysłowych i przetwarzania informacji sensorycznych.
SI poprawia koncentrację uwagi i równowagę, usprawnia; percepcję wzrokową, słuchową, przestrzenną, dotykową oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
– INDYWIDUALNE ZAJĘCIA WCZESNEGO WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
dla Dzieci posiadających Opinię o potrzebie Wczesnego Wspomagania.