Uczenie przez działanie
Dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym,
przy współpracy z nauczycielami.
Samodzielność
Dorosły jest przewodnikiem dziecka, pokazuje mu jak wykonać daną czynność a dziecko poprzez wielokrotne powtarzanie uczy się jej. W ten sposób dziecko buduje w sobie poczucie własnej wartości.
Społeczne reguły
Dzieci uczą się przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj.
Obserwacja
Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem. Obserwacja jest kluczem do poznania dziecka
Koncentracja
dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań
Lekcje ciszy
uczą współpracy, społecznych reguł i zasad, budują w dziecku poczucie własnej wartości. lekcja ciszy pomaga dziecku odnaleźć spokój ułatwia koncentrację, umożliwia bardziej efektywną pracę, pozwalają dziecku na odkrycie swojego wnętrza.Lekcje ciszy uczą współpracy, społecznych reguł i zasad, budują w dziecku poczucie własnej wartości.
Porządek
Dzieci zdobywają umiejętność przestrzegania zasad porządku w otoczeniu i swoim działaniu. Wszystkie materiały są łatwo dostępne, uporządkowane tematycznie tak, aby dziecko mogło bez problemu po nie sięgnąć
Indywidualny tok rozwoju
dziecko jest serdecznie przyjęte przez nauczyciela, znajduje jego uwagę i indywidualną opiekę.Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe.